28 Haziran 2012 Perşembe

mutfakta biri var!

herkese merhaba,
hep yazmaya hevesleniyorum ama zaman bulamıyorum.
yaz geldi de geçiyor bile. bu yıl ailemin yanında tatil yapacağım. ama daha zaman var izne çıkmama.

bu sıralar iş dışında hiçbir şeye vakit ayıramıyorum, hafta içi eve gelip tv izlerken sızıp kalıyorum. bazen de kitap okurken uyuyakalıyorum.

hafta sonları dışarı çıkıyorum. dışarı çıkmadığım günlerde de mutfakta vakit geçiriyorum.

yemek yapma konusunda baya yol katettiğimi söyleyebilirim artık.  hafta sonları evde ne malzeme varsa, kek, börek, kurabiye yapıyorum. internette yer alan tariflere göz atıyorum. şu ana kadar denediklerim gayet lezzetli oldu, tadına bakanlar da çok sevdiler.

geçen pazar günü, buzdolabında 4 tane yumuşamış şeftali vardı. şeftali, en sevdiğim yaz meyvelerinden biridir ama sert olması lazım. yumuşamış olanları yiyemiyorum. çöpe atmak da istemediğim için kısa bir araştırma yaptım ve mükemmel bir tarif buldum. üstelik çok ama çok kolay.

Şeftalili Granita yaptım. Granita, meyvelerle yapılan bir çeşit buzlu tatlı. Yanılmıyorsam Sicilya Mutfağı'na özgü. Aslında tam olarak tatlı denir mi bilemiyorum, hani çocukken meybuzlar vardı, meyveli buzlar... ona benzer bir lezzet. sadece şerbet ile tatlandırılıyor. 

Tarifi Ev Cini'nden aldım, bayılarak yedik. Hem çok kolay hem çok lezzetli. Üstelik sıcak yaz günlerinde içinizi ferahlatacak harika bir lezzet... Ne yazık ki fotoğraf çekemeden bitti. Artık bir dahaki sefere....

Siz de denemek isterseniz tarif burada....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder